Konkreettinen työkalu yrityksille vastuullisuuden työstämiseen –Sustainability Playbook.
Experience Commerce -ohjelma on tuottanut konkreettisen työkalun yrityksille vastuullisuuden tuomiseksi osaksi strategiaa ja kansainvälisen kilpailukyvyn kehittämistä. Sustainability playbook for digital commerce SMEs julkistettiin 16. marraskuuta. Tapahtuman tallenne ja aineistot.
Oppaan tekemisessä ollut mukana ohjelmatiimin lisäksi kestävän kehityksen asiantuntijoita ja tutkijoita, digitaalisen kaupan yrityksiä sekä sidosryhmiä. Materiaalissa on mukana runsaasti aihetta avaavia videoita, esimerkkejä muilta yrityksiltä sekä työkaluja yritysten sisäiseen kehittämiseen.
Webinaarisarjan tarkoituksena on antaa tukea yritysten omaehtoiseen Playbookin hyödyntämiseen ja integroimiseen yrityksen strategiaan sekä operatiiviseen toimintaan. Kukin webinaari käsittelee yhtä Playbookin kappaletta. Webinaareissa on myös runsaasti tilaa keskustelulle ja kysymyksille. Webinaarien väliin on jätetty useita viikkoja, joiden aikana yrityksillä on aikaa työstää käsiteltyjä sisältöjä.
Webinaarisarjan aikataulu:
25.1. Mitä on vastuullisuus kuluttajakaupassa?
16.2. Miten vastuullisuustoimia voi arvioida?
21.3. Vastuullisuus osaksi strategiaa
20.4. Vastuullisuutta edistävät toimenpiteet
16.5. Miten onnistun viestimään vastuullisuudesta asiakkaille?
8.6. Vastuullisuus osana innovaatiotoimintaa
Jo pidettyjen webinaarien tallenteet löytyvät ohjelman aineistoista.