Suomalaiset korkealaatuiset, innovatiiviset, puhtaat ja turvalliset tuotteet ansaitsevat oman siivunsa kasvipohjaisesta markkinakakusta. Green Day -konseptin turvin yritykset saavat nopeammin yhteistyön vauhtiin, sillä kasvipohjaisten tuotteiden myynti maailmalla kasvaa nyt kohisten.
Food from Finland -ohjelma on kehittänyt suomalaisten kasvipohjaisten tuotteiden vientiä tukevan Green Day -konseptin. Konseptiin kuuluu kohdemarkkinoiden kasvipohjaisten tuotteiden markkinavalmennus ja myymäläkierros sekä ostaja- ja mediatilaisuus, jossa yritykset pääsevät esittelemään tuotteitaan kutsutuille ostajille.
– Ensimmäinen Green Day -tapahtuma pidettiin Pariisissa maaliskuussa. Mukana oli 18 yritystä Suomesta. Aamupäiväseminaarissa esiteltiin Ranskan ja Suomen markkinoita ja vahvuuksia, syötiin osallistuvien yritysten tuotteista koostettu buffet-lounas ja järjestettiin verkostoitumisiltapäivä, jossa yritykset esittelivät tuotteensa, sanoo Green Day -konseptia luotsaava Annaleena Soult Business Finlandista.
Paikalle Pariisiin tuli yleensä vaikeasti liikkeelle lähteviä ostajia kuten Carrefourin ja usean muun Ranskan johtavan vähittäiskaupan ketjun edustajia sekä ravintola-alan ja teollisuuden ostajia. Green Day -konseptista ja kokemuksista voit lukea lisää Annaleena Soultin kirjoittamasta blogista.
Seuraava Green Day -tapahtuma toteutetaan syyskuussa Yhdysvalloissa New Yorkissa ja Philadelphiassa 25.-29.9.2022. Loka-marraskuun vaihteessa tapahtuma järjestetään Japanissa ja Etelä-Koreassa.
New York ja Philadelphia: ilmoittaudu 24.6.2022 mennessä
Kuva: Annaleena Soult