Muuttuva maailma avaa yrityksille uusia mahdollisuuksia, mutta samalla se vaatii niiltä myös sopeutumiskykyä ja ennakkoluulottomuutta. Kehitystyö on välttämätöntä, mikäli yritys haluaa kasvaa ja pysyä mukana globaalissa kilpailussa. Siintävätkö haaveissanne uudet tuulet ja kenties uusi rahoitushaku?
On aika tarttua toimeen! Mutta mistä yritysten kannattaisi käynnistää radikaali innovointi ja uudenlainen kehittäminen? Voisiko Business Finland mahdollisesti rahoittaa seuraavia askeleitanne? Uuden projektin ja rahoitushaun kynnyksellä on paikallaan pysähtyä huolellisen tilannekartoituksen äärelle.
Ennen kuin pistät uutta projektia tulille, käy läpi asiantuntijoidemme laatima neljän kysymyksen tarkistuslista:
Onko rahoituksenne vahvalla pohjalla ja yrityksen talous kunnossa?
Yrityksen pitää hankkia vähintään 50 % projektin rahoituksesta yksityisistä lähteistä. Sijoittajien kiinnostus kertoo, että liikeidea vakuuttaa myös yrityksenne ulkopuolella. Business Finland ei rahoita myyntiä, markkinointia tai muuta operatiivista toimintaa.
Jos vastaatte kieltävästi useaan kysymykseen, kannattaa teidän aivan ensin työstää kehitykselle avointa kulttuuria yrityksessänne. Voisitteko tarkastella tuttuja asioita aktiivisesti uusista näkökulmista?
Avustusmuotoinen tutkimus- ja kehitysrahoitus edellyttää sitä, että projekti perustuu tutkimukseen. Mutta mitä se oikein tarkoittaa?
mitä t&k-projektin tutkimuksellisuus tarkoittaa.
Globaalissa kilpailussa menestyminen edellyttää uusia ratkaisuja ja vankkaa asiakasymmärrystä.
Kehitä asiakaslähtöisesti ja tarjoa uutta.
Jokainen yritys on olemassa asiakkaidensa vuoksi. Kilpailumenestys vaatii vahvaa asiakasymmärrystä ja ratkaisuja, jotka vastaavat asiakastarpeisiin ja täyttävät tyhjiön markkinoilla. Asiakkaat odottavat, että sinulla on jotain uutta ja parempaa kuin kilpailijalla.
Tunnet kohdemarkkinan kuin omat taskusi.
Varmista että ymmärrät kohdemarkkinaasi, ja tiedät, millaiset kasvumahdollisuudet tuotteella tai palvelullasi siellä on. Pohdi, olisiko kannattavaa laajentua kokonaan uusille markkinoille.
Asiakasymmärrys ja markkinatieto auttavat teitä kehittämään entistä parempia ratkaisuja, joiden avulla vahvistatte asemaanne markkinajohtajien joukossa.
Varmistakaa että asiakasymmärryksenne sekä kohdemarkkinatietoutenne todella perustuvat tietoon eivätkä olettamiin.
Edellä mainitut asiat kunnossa? Hienoa! Yritykselläsi voisi olla edellytykset T&k-rahoitukselle. Kertaa muistilista vielä huolella ja varmista, että täytätte jokaisen kohdan, ennen kuin aloitatte rahoitushaun. Asiantuntijamme arvioivat hakemuksissa ensin yritystä, sitten projektia ja sen vaikutusta kasvuun ja kansainvälisille markkinoille laajentumiseen.