Siirry sisältöön
Uutinen 03.02.2025

Business Finlandin asiakastyytyväisyys oli viime vuonna erittäin korkea

Vuoden 2024 asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset antavat vahvan viestin: Business Finlandin asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä sen tarjoamiin palveluihin ja suosittelisivat niitä muillekin.

Business Finland mittaa asiakkaidensa asiakaskokemusta jatkuvaisluontoisesti. Merkittävimmät yhteismitalliset asiakaskokemusindikaattorit ovat yleistyytyväisyys Business Finlandin palveluihin (CSAT) ja Business Finlandin palveluiden suositteluhalukkuus (NPS). Vuonna 2024 luvut olivat erittäin hyvällä tasolla.  

Yleistyytyväisyys Business Finlandin palveluihin oli 4,4/5 ja NPS oli +71. Myös vastaajien määrä oli erittäin korkea, 5 976 kappaletta. 

Vertailun vuoksi edellisvuosien tuloksia. Vuonna 2023 yleistyytyväisyys oli 4,4 ja NPS +68. Vuonna 2022 CSAT oli 4,3 ja NPS +67. Tämä osoittaa johdonmukaista ja positiivista kehitystä asiakastyytyväisyydessämme. 

Vuoden 2024 ensimmäisestä puoliskosta lähtien Business Finland on myös analysoinut saamansa avopalautteet koko organisaation tasolla AI-avusteisesti ja luokitellut ne positiivisiksi, neutraaleiksi tai kriittisiksi. 

– Asiakkaamme arvostavat suuresti ammattitaitoamme, positiivista asiakaspalveluasennettamme sekä palveluidemme laatua ja arvoa. Nämä tulokset korostavat, että tarjoamme asiakkaillemme palveluja, joista voimme olla ylpeitä, sanoo asiakaskokemuksesta, markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Jenni Santalo. 

On myös joitakin alueita, jotka kaipaavat vielä parannusta: rahoitushakemusten käsittelyyn kuluva aika, jäykät prosessit, rahoituskriteerien selkeys ja asiakaspolkujen käyttäjäystävällisyys. Myös Team Finland -organisaatioiden palveluista ja rooleista toivotaan selkeämpää tietoa. 

– On tärkeää ylläpitää sitä, mitä teemme hyvin ja parantaa huomiota vaativilla alueilla. Haluamme tarjota asiakkaillemme parhaan mahdollisen kokemuksen, Santalo sanoo. 

Tutustu Business Finlandin palveluihin