Bloom Consultingin toimittamassa tiivistelmässä tarkastellaan Suomeen kohdistuvia matkailuaiheisia Internet-hakutuloksia vuoden 2022 ensimmäisen neljänneksen (tammi-maaliskuu) ajalta.
Digital Demand -tutkimuksen avulla tutustutaan sekä kansainvälisiin että kotimaisiin matkailuaiheisiin liittyviin Internet-hakutuloksiin, mikä antaa näkemystä Suomen digitaalisen matkailukysynnän tärkeimmistä teemoista, matkailuhakujen kausiluonteisuudesta ja kohdemarkkinoiden eroavaisuuksista. Digital Demand -tutkimuksen data kattaa tärkeimmät hakukoneet maailmanlaajuisesti, noin 90 prosenttia kaikista Internet-hakutuloksista.
Vuoden 2022 ensimmäisessä kvartaalikatsauksessa nostetaan esiin keskeisimmät havainnot Suomeen kohdistuvista matkailuaiheisista Internet-hakutuloksista. Havainnot koskevat Digital Demand -tutkimuksen analyysin viitekehystä, Suomen matkailuaiheisten hakujen elpymistä, Ukrainan hyökkäyksen ensivaikutusta Suomen matkailukysyntään, päämarkkinoiden hakutulosten ja keskeisten hakusanojen elpymistä pandemiasta sekä kotimaan markkinan kysynnän säilymistä vahvana.
Julkaisu on englanninkielellä.