Bloom Consultingin toimittamassa tiivistelmässä tarkastellaan Suomeen kohdistuvia matkailuaiheisia Internet-hakutuloksia vuoden 2022 toisen neljänneksen (huhti-kesäkuu) ajalta.
Digital Demand -tutkimuksen avulla tutustutaan sekä kansainvälisiin että kotimaisiin matkailuaiheisiin liittyviin Internet-hakutuloksiin, mikä antaa näkemystä Suomen digitaalisen matkailukysynnän tärkeimmistä teemoista, matkailuhakujen kausiluonteisuudesta ja kohdemarkkinoiden eroavaisuuksista. Digital Demand -tutkimuksen data kattaa tärkeimmät hakukoneet maailmanlaajuisesti, 90 prosenttia kaikista Internet-hauista.
Vuoden 2022 toisessa kvartaalikatsauksessa nostetaan esiin keskeisimmät havainnot Suomeen kohdistuvasta matkailukysynnästä. Tuloksista selviää muun muassa, että Suomen matkailukysynnän kasvu oli pohjoismaista keskitasoa edellisvuoteen verrattaessa. Suomeen kohdistuvia matkailuaiheita etsittiin huhti-kesäkuussa edellisvuotta enemmän – ykkösmaista Yhdysvallat hakivat Suomea eniten. Kaukomarkkinoilta havaittiin myönteistä liikehdintää, kun taas kotimaan hakutulokset kääntyivät loivaan laskuun.
Julkaisu on englanninkielellä.