Seuraavassa tutkimuksessa käsitellään ulkomaisten ostosmatkustajien tuomaa potentiaalia ja haasteita kauppiaiden näkökulmasta, mikä on Visit Finlandin ja Nero Partnersin vuonna 2016 tekemän tutkimuksen (Ulkomaiset matkailijat shoppailijoina – Kauppiaiden näkökulma) seurantatutkimus. Tällä kertaa se toteutettiin yhteistyössä Visit Finlandin ja Academic Business Consultingin kanssa. Tutkimuksen painopiste oli yrityksissä, jotka myivät suomalaista muotoilua ja käsityötä. Yhteensä 14 Helsingin keskustassa sijaitsevaa myymälää osallistuivat tutkimukseen.
Tutkimuksessa selvitettiin millainen rooli ulkomaalaisilla kävijöillä on kyseisissä kaupoissa, millaisia maksutapoja ja verovapaita palveluja on käytetty, millaisia markkinatoimia on tehty matkustajien tavoittamiseksi sekä millaisia mahdollisuuksia ja haasteita ulkomaalaisten palvelu tuo tulevaisuudessa.
Julkaisu on englanninkielinen.