Näiden terveysmatkailun tuotesuositusten tarkoituksena on auttaa terveysmatkailupalveluiden tarjoajia – sairaaloita ja klinikoita, terveysmatkailun fasilitaattoreita sekä matkailualan toimijoita – räätälöimään palvelunsa ulkomaisille terveysmatkailijoille.
Erilaisilla kulttuureilla ja perinteillä on merkittävä vaikutus terveysmatkailuun. Kulttuurierot voivat vaikuttaa potilaiden suhtautumiseen lääketieteelliseen hoitoon sekä heidän kykyynsä ymmärtää, hallita ja kohdata sairauksia ja sairaanhoidon seurauksia. Oikeanlainen viestintä on avain positiiviseen asiakaskokemukseen. Toimiva viestintä vaatii paitsi yhteistä kieltä, myös riittävää ymmärrystä kulttuurista.
Terveysmatkailussa on aina kyse luottamuksesta, ja pienilläkin yksityiskohdilla on merkitystä. Jokainen asiakaspolku on erilainen, joten ole joustava ja sopeudu asiakkaidesi tarpeisiin tarjoamalla laadukasta, yksilöllistä ja henkilökohtaista palvelua.