Vastuullisen matkailuyrityksen käsikirja. Matkailijat ja yhteistyökumppanit tekevät valintoja arvopohjaisesti ja haastavat matkailualan yrittäjät tulevaisuudessa vielä näkyvämmin kertomaan yrityksen taustalla vaikuttavista arvoista. Vastuullisesti toimiva yritys, joka osaa kertoa toiminnastaan ja arvoistaan asiakkaiden toivomalla tavalla, on tulevaisuuden menestyjä. Jotkut kansainväliset matkanjärjestäjät vaativat jo nyt yhteistyökumppaneiltaan vastuullisen toiminnan suunnitelmia tai sertifikaatteja yhteistyösopimuksen liitteeksi. Kestävällä tavalla toimiminen tarkoittaa yleensä myös taloudellista säästöä ja toiminnan vakauttamista. Suurin osa yrityksistä toimii vastuullisesti, mutta siitä tiedottaminen on saattanut jäädä tekemättä. Vastuullinen matkailu ei ole matkailun muoto, vaan tapa toimia, ja on kaikkien yritysten ja organisaatioiden asia.