Rahoitushakemusten käsittelyä Business Finlandissa sujuvoitetaan ottamalla asiointipalvelussa käyttöön määrämuotoinen projektisuunnitelmapohja ja yrityksen taustatietojen kuvaus. Muutokset koskevat yritysten Tutkimus-, kehitys- ja pilotointirahoituksen sekä yritysten Co-Innovation-rahoituksen hakemuksia.
Uudet rahoitushakemukseen liitettävät lomakkeet otetaan pakollisina käyttöön 12.8.2024, mutta niitä pääsee käyttämään asiointipalvelussa jo 6.6.2024 alkaen.
Jotta yritysten rahoitushakemuksia voidaan arvioida, Business Finland tarvitsee tietoja sekä hakevasta yrityksestä että sen projektista. Valitettavan usein tarkentavia tietoja joudutaan kysymään hakemuksen jättäneeltä yritykseltä vielä erikseen, mikä hidastaa hakemusten käsittelyä. Määrämuotoisilla hakemuksen liitelomakkeilla varmistetaan, että kaikki tarvittavat tiedot saadaan kerralla, ja rahoitushakemusten käsittely sujuvoituu.
Projektisuunnitelmapohjalla kerätään kaikki tarvittavat tiedot projektista sen rahoituskelpoisuuden arviointia varten. Tällaisia tietoja ovat esim. projektin luonne (tutkimus/kokeellinen kehittäminen), resurssointi, kustannusten tarkempi rakenne, projektin vaikuttavuus ja hyöty.
Yrityksen taustatiedot -lomakkeella kerätään tiedot yrityksen rakenteesta, osakkaista ja taloudellisesta tilasta EU:n valtiontukisäännöissä määriteltyjen kriteerien mukaisesti. Tiedot tarvitaan kaikilta muilta paitsi julkisesti listatuilta yrityksiltä.
Projektisuunnitelmapohja
Karin Wikman
050 5577 723
Yrityksen taustatiedot -lomake
Mika Niskanen
050 312 8608