Projektets administratör
Projektets administratör kan bevilja och ta bort användarrättigheter för projektinformation. Nätservicen ger automatiskt administratörsrättigheter till den person som börjar fylla i ansökan och sparar den.
Lägga till användare i projektet efter att ansökan skickats
- Logga in på hanteringen av användarrättigheter. Du ser de objekt för vilka du är administratör.
- Välj organisation och projekt.
- Gå till fliken Roller och välj roll, till exempel Användare.
- Välj Kalla användare till en roll i rullgardinsmenyn.
- Fyll i användarens uppgifter och välj Uppgifterna OK. Behörighet för projektet ska läggas till i den e-postadress med vilken användaren registrerat sig i nätservice.
- Efter detta får den registrerade användaren automatiskt användarrättigheter för projektet. Om en användare som fått inbjudan ännu inte registrerat sig i nätservice, skickas ett e-postmeddelande om inbjudan till rollen till användaren, som sedan ska registrera sig under länken i e-postmeddelandet. Efter detta får användaren automatiskt användarrättigheter för projektet. Inbjudan som användare gäller i 2 dygn.
Ta bort användare från projekt
Välj först projekt och sedan Användare under projektet.
Organisationens administratör
Om din organisation har ett stort antal projekt som finansieras av Business Finland, rekommenderar vi att organisationen har en administratör. Organisationens administratör kan dela ut och dra in användarrättigheter i organisationen. Administratörer behövs vanligen vid universitet och i storföretag.
Så här ansöker du om att bli organisationens administratör
Ta bort användare från projekt eller organisationen
- Ta bort användare på organisationsnivå på fliken Användare.
- Ta bort användare på projektnivå genom att först välja projekt och sedan Användare.